На кордоні між Україною та Білоруссю з’явилася нова ініціатива, спрямована на зміцнення «дружніх» зв’язків між країнами.
Білорусь вирішила привернути увагу українських прикордонників шляхом запуску “бульбоІПСО” – реклами, що пропагує білоруський та український борщі.
У відео, яке з’явилося в мережі, жіночий голос на фоні цимбалів пояснює, що білоруський та український борщі ідентичні, відрізняючись лише окремими інгредієнтами.
Зазначається, що в білоруському борщі більше картоплі, а в українському – квасоля, але вони все одно є практично однаковими стравами.
За словами спікера реклами, український та білоруський борщ – це “борщі-сусіди та борщі-родичі”, які символізують спільну східнослов’янську ідентичність. А в Європі немає нічого схожого на ці традиційні страви.
Проте реакція з боку українських прикордонників не була такою позитивною. Представники Державної прикордонної служби України (ДПСУ) відреагували на рекламу, вказавши, що білоруський борщ дедалі більше нагадує російські щі. Вони зазначили, що незважаючи на додавання більше картоплі, білоруський борщ все одно не має багато спільного з українським.
Також прикордонники підкреслили, що білоруські “інгредієнти” не можуть замінити волелюбну та незалежну ідентичність українців. Тому закликали білорусів змінити свої “інгредієнти” і стати вільним народом, а не залишатися в полоні тирана.
Таким чином, спроба білоруських прикордонників привернути увагу українських колег до спільних кулінарних традицій не зустріла позитивного прийняття. Прикордонники наголосили, що борщ – це не лише страва, а й символ волі та незалежності українського народу.